Stowarzyszenie ZESPOLAKI serdecznie dziękuje Zespole Szkół Ogólnokształcących nr 1 w Bydgoszczy za zaproszenie i możliwość przybliżenia uczniom Bydgoskiego Gimnazjum Klasycznego czym jest zespół Downa.

Spotkanie miało na celu przybliżenie czym jest Trisomia 21 (zespół Downa), pokazanie jak rozwijają się osoby z tą wadą genetyczną i z czym muszą sobie na co dzień radzić, oni i ich rodziny. Podczas prelekcji pokazaliśmy jak rozwijają się nasi podopieczni i jak aktywnie uczestniczą na naszych zajęciach ogólnorozwojowych. Zdjęcia z zajęć arteterapeutycznych, z aquaterapii, z naszych występów i z wspólnej sesji rodzinnej przybliżyły uczniom świat niepełnosprawnych osób, które potrzebują ciągłej terapii, wsparcia i akceptacji. Jednak żeby nasi odbiorcy mogli zrozumieć problemy rozwojowe dzieci z zespołem Downa zaprosiliśmy ich do wykonania paru zadań. Nasz podopieczny, 4-letni Konradek zmierzył się w wyścigu z jedną z uczennic. Każdy z zawodników miał wykonać slalom, jednak rywal naszego zespolaka miał utrudnione zadanie, a mianowicie bieg w płetwach. Pokazało to, jaki problem w utrzymaniu równowagi mają dzieci z Trisomią 21. Dzieci z zespołem Downa mają problem z motoryką małą, czyli z rozwojem chwytu, dlatego kolejnym zmaganiem było kolorowanie. Tym razem w rolę zespolaka mógł wcielić się uczeń z klasy 2ag. Problem pojawił się podczas chwytania kredek rękawicą kuchenną, jednak rysunek został ukończony. Konkurencje przybliżyły uczniom problemy z jakimi na co dzień zmagają się nasze dzieci. Uświadomiły jak ogromne znaczenie ma ciągła i systematyczna terapia oraz rehabilitacja. Korzystając z okazji, iż w marcu obchodzimy Światowy Dzień Zespołu Downa, zachęcaliśmy do przyłączenia się do akcji Kolorowych Skarpetek i Linii Prostej. Każde wsparcie, każdy objaw integracji i tolerancji jest dla nas bardzo ważny. Dlatego serdecznie dziękujemy za możliwość spotkania. Liczymy, iż po wspólnych rozmowach z przedstawicielami naszego stowarzyszenia wzrośnie społeczna świadomość na temat zespołu Downa, a społeczeństwo zacznie akceptować i integrować się z niepełnosprawnymi osobami.